"10 πράγματα που θέλουν οι μαθητές, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου, από έναν δάσκαλο." Γράφει η μαθήτρια Ιωάννα Μαρία Δαββέτα

Η Ιωάννα Μαρία Δαββέτα περιγράφει με άμεσο και ζωντανό τρόπο δέκα ξεκάθαρα "θέλω" των μαθητών από τους καθηγητές τους. Πρόκειται για έναν υποθετικό και μονοσήμαντο διάλογο με τον νοερό δάσκαλο ιδωμένο μέσα από τις προσδοκίες των παιδιών τις οποίες εκφράζουν ευθέως και χωρίς περιστροφές.

1. Θέλουμε ο δάσκαλος να κάνει το μάθημα ενδιαφέρον. Εμείς οι μαθητές έχουμε φαντασία και κοφτερό μυαλό. Θέλουμε και χρειαζόμαστε μια τάξη που να είναι ενεργή και να μπορεί να μας προκαλέσει το ενδιαφέρον για μάθηση και συμμετοχή στο μάθημα. Έτσι ενισχύεται και η απόδοσή μας.

2. Θέλουμε δασκάλους που να έχουν πάθος. Θέλουμε έναν δάσκαλο που να αγαπάει τη δουλειά του. Μπορούμε να καταλάβουμε αν ένας δάσκαλος δε θέλει να είναι μαζί μας ή γενικότερα στην τάξη. Το να είναι οι δάσκαλοι ενθουσιώδεις με τη διδασκαλία και να δείχνουν ότι αγαπούν τα μαθήματά τους, είναι ένας παράγοντας που μας κεντρίζει την προσοχή και το ενδιαφέρον προς τον ίδιο τον δάσκαλο και το μάθημα.

3. Θέλουμε έναν δάσκαλο που να θέλει να μας βοηθήσει να μάθουμε. Ο/Η εκπαιδευτικός πρέπει να επιδείξει θετική στάση για να διασφαλίσει πως εμείς τα παιδιά μαθαίνουμε ό,τι μας διδάσκει. Κάθε παιδί μαθαίνει διαφορετικά και κάποιο μπορεί να χρειαστεί περισσότερη εξήγηση, υπομονή και καθοδήγηση από ένα άλλο.

4. Θέλουμε δασκάλους που να μπορούν να παραδεχτούν τα λάθη τους. Οι μαθητές είμαστε πολύ προσεκτικοί και τις περισσότερες φορές παρατηρούμε και αναλύουμε τις ενέργειές σας ως δασκάλων. Θέλουμε να ξέρουμε ότι είστε τα κατάλληλα άτομα για να προσφέρετε κατεύθυνση στην τάξη μας. Όταν μας παραδέχεστε τα λάθη σας, μας αποδεικνύετε ότι είστε ειλικρινείς άνθρωποι γι' αυτό που είστε.

5. Θέλουμε έναν δάσκαλο που να μας σέβεται. Ο σεβασμός είναι αμοιβαίος. Για να κερδίσετε τον σεβασμό μας, και γενικά τον σεβασμό όλων των μαθητών, θέλουμε να είστε προσιτοί, θετικοί και καλοί απέναντί μας.

6. Θέλουμε δασκάλους που εκτιμούν την προσπάθειά μας. Είναι σημαντικό να εκτιμάτε κάθε προσπάθεια που καταβάλλει ο μαθητής. Επαινώντας μας, δείχνοντας εκτίμηση ή ενθαρρύνοντάς μας δείχνετε ότι εκτιμάτε το χρόνο και κάθε προσπάθεια που καταβάλλουμε για να μάθουμε.

7. Θέλουμε δασκάλους που θα μας προκαλέσουν. Δώστε μας λόγους που πρέπει να τελειώσουμε την εργασία, ανταμείψτε μας με παραπάνω από απλώς έναν καλό βαθμό στο τετράμηνο. Προκαλέστε μας τον ενθουσιασμό που κρύβει η συνεργασία για μια ομαδική παρουσίαση.

8. Θέλουμε δασκάλους που μας ενθαρρύνουν να μιλήσουμε. Ας μας αφήνετε να κάνουμε ερωτήσεις κι ας είστε σε θέση να μοιραστείτε τις απόψεις σας για ένα ζήτημα, ακόμα κι αν είναι εκτός θέματος. Ένας καλός δάσκαλος πρέπει να μας δίνει την ευκαιρία να μοιραστούμε τις σκέψεις μας μαζί του.

9. Θέλουμε δασκάλους που να είναι επιεικείςΤο σχολείο δεν είναι φυλακή. Ο δάσκαλος πρέπει να είναι επιεικής, ανεκτικός, και ευπρόσιτος. Πρέπει να μην τιμωρεί απλά, αλλά να μας κάνει να μετανιώνουμε για τα λάθη μας και να τα καταλαβαίνουμε.

10. Θέλουμε δασκάλους που να μπορούμε να συζητήσουμε. Θέλουμε δασκάλους που μπορούν να χτίσουν πάνω σε μια σχέση δασκάλου/μαθητή. Αυτό σημαίνει κατανόηση και αυτό μπορεί να πάρει χρόνο και προσπάθεια για να γνωρίσουμε ποιοι πραγματικά είστε, και αντίστοιχα να γνωρίσετε εσείς ποιοι πραγματικά είμαστε εμείς.

Ιωάννα Μαρία Δαββέτα, "10 πράγματα που θέλουν οι μαθητές, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου, από έναν δάσκαλο", 2022


Πηγή φωτογραφίας 1: www.anagenis.com
Πηγή φωτογραφίας 2 & 3: www.artigo.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σεβασμός ἐν τάξει

Εμείς και οι άλλοι στο σχολείο

Ζωγραφίζοντας μάσκες και συναισθήματα