«Πες μου τι σε ενοχλεί να το αλλάξω ...» Γράφει η μαθήτρια Μαργιωρήνη Βασιλειάδη
«Πες μου τι σε ενοχλεί να το αλλάξω ...» είναι ο τίτλος της ανοιχτής
επιστολής που γράφει η μαθήτρια της Β΄ Γυμνασίου, Μαργιωρήνη Βασιλειάδη. Θέμα της
επιστολής είναι τα παράπονα και οι παραινέσεις που εκφράζει ένα
παιδί του σχολείου για όσα δυσχεραίνουν την καθημερινότητά του συνεπεία των
απαιτήσεων του αναλυτικού προγράμματος και όχι μόνο. Η επιστολή βρίσκει στα πρόσωπα των καθηγητών και καθηγητριών τους φυσικούς της αποδέκτες.
Αγαπητοί μου καθηγητές και αγαπητές μου καθηγήτριες,
Θα ήθελα από τη δική μου πλευρά να καταθέσω τις σκέψεις μου, τις αγωνίες και τους προβληματισμούς μου.
Ξέρετε ότι έχουμε 17 μαθήματα συν projects με εργασίες και περνάμε 33 ώρες την εβδομάδα μέσα στο σχολείο. Το απόγευμα έχουμε αθλήματα-νους υγιής εν σώματι υγιεί-ξένες γλώσσες, μπαλέτο, μουσική και άλλες δραστηριότητες. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι όταν μας βάζετε πολλές σελίδες για αποστήθιση, πολλές ασκήσεις-εργασίες για το σπίτι μάς περιορίζει τον ελεύθερο χρόνο, που είναι ελάχιστος, μας αγχώνει και μας φέρνει σε δύσκολη θέση με τους γονείς μας. Ο χρόνος δε φτάνει για να είμαστε διαβασμένοι τέλεια σε ΟΟΟΛΑ τα μαθήματα. Επίσης, όταν μας βρίσκετε λίγο διαβασμένους, ας μη βάζετε τις φωνές, ας μη μας «χτυπάτε» συνέχεια τις λέξεις διαγώνισμα, τεστ, χαμηλοί βαθμοί, εξετάσεις.
Με πονάει η κοιλιά μου κάθε φορά που μου κάνει κάποιος καθηγητής παρατήρηση και νιώθω ότι δε βλέπει την προσπάθειά μου, ότι δεν την εκτιμά. Βάζετε για διαγώνισμα ύλη πολλών κεφαλαίων και σελίδων, ενώ έχουμε στη σειρά διαγωνίσματα και για άλλα τόσα μαθήματα.
Πολλές φορές μας κρατάτε παραπάνω και μας στερείτε το διάλειμμα. Είναι πολύ δύσκολο να κάθεσαι τόσες ώρες ακίνητος στο θρανίο και να παρακολουθείς συνέχεια τόσα πολλά και διαφορετικά μαθήματα στα οποία κάθε μέρα ελέγχεσαι και αξιολογείσαι.
Τέλος, όταν ζητάμε να πάμε τουαλέτα, σίγουρα υπάρχει λόγος! Τα διαλείμματα είναι μικρά και ίσα που προλαβαίνουμε να τσιμπήσουμε κάτι ή να ξεπιαστούμε. Είμαστε παιδιά, όχι στρατιωτάκια, Έχουμε φόβους για το μέλλον μας. Βοηθήστε μας να βρούμε τον δρόμο μας με συμβουλές, φιλική διάθεση, κατανόηση στις δυσκολίες μας. Πώς να το κάνουμε; Δεν είμαστε όλα τα παιδιά γρήγορα, ήρεμα και διαβαστερά! Εύχομαι να σκεφτείτε αυτά που διαβάσατε και να προσπαθήσετε να είστε περισσότερο παιδαγωγοί που ακουμπάτε τις καρδιές μας με ευαισθησία και εκτίμηση για αυτό που είμαστε.
«Πες μου τι σε ενοχλεί να το αλλάξω ...» Μαργιωρήνη Βασιλειάδη, 2022